Busreis naar Utrechtse Heuvelrug

Busexcursie Utrechtse Heuvelrug

zie Meer informatie

Meer info:

Vertrek: 8.30 uur parkeerplaats bij sporthal de Bongerd, Bornesteeg 2, 6708 PE Wageningen
Aankomst: plm. 18.00 uur
Kosten: €60,00 voor leden, niet-leden ca. €65,00 incl. entree, consumpties en lunch
Verplicht aanmelden vóór 1 juni via aanmeldingen@wageningen.groei.nl o.v.v. Busexcursie en door gelijktijdig het bedrag over te maken op rekeningnr. NL98 SNSB 0920 526 454 t.n.v. KMTP Groei&Bloei Wageningen o.v.v. uw naam en Busreis 2024.

De eerste tuin die we gaan bezoeken is "In Liefde Bloeyende" in Hagestein. Rond een huis uit 1980 ligt een tuin van maar liefst 2 ha. Het oudste gedeelte van de tuin is aangelegd naar een ontwerp van Mien Ruys; strakke vormgeving met weelderige beplanting. Er is ook een rosarium, een watertuin en onlangs zijn een prairietuin en een wilde bloemenweide toegevoegd. Al met al een spectaculaire tuin.

We gebruiken de lunch bij de Historische Theetuin Bartimeus in Doorn en er is gelegenheid een rondleiding bij te wonen door deze historische tuin met moestuin, rosarium en vaste plantenborders.

Na de lunch rijden we naar Leusden-Zuid naar de tuin "Groot Sandbrink".

Deze tuin ligt rond een boerderij uit 1850. Met in de voortuin een grote, langwerpige vijver. Hagen omsluiten de verschillende tuin gedeelten met grote en kleine borders, hoogstamboomgaard, een grote vijver en een vogelbosje. Kortom een afwisselende tuin van 1 ha groot.

Na een kort ritje komen we bij de laatste tuin: De "Hubertushof", ook in Leusden-Zuid. Deze tuin van 5000 m2 ligt naast een prachtig jachthuis, waar de eigenaars sinds 1996 wonen en een verwilderde tuin omgetoverd hebben in een prachtige tuin met mooie zichtlijnen, en doorkijkjes naar het naastgelegen natuurgebied. Er zijn taxushagen, een strakke vijver, fraaie tuinkamers, maar ook een beekje, ezelweide, kas en een pluktuin voor eigen gebruik. Bij deze tuin zijn voor de liefhebbers ook stekjes te koop.

We rekenen weer op een bijzondere tuin-ervaring en een gezellige, inspirerende dag.