Jan Beuving geridderd! Zilveren Speld voor Marchje Beuving!

Jan is geridderd en heeft van burgemeester Van Rumund het lintje ontvangen dat door zijn dochter Jenny is opgespeld en Marchje heeft van G&B voor haar inzet tegelijkertijd de zilveren speld ontvangen uit handen van Sia Rutjes en Caroline König van Groei & Bloei.

Mededeling op de website van de gemeente Wageningen:

De heer J. Beuving (Jan) werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

De heer Beuving is vrijwilliger met een enorme staat van dienst. Van 1996 tot 2011 bewaakte hij voor de lokale afdeling KMTP Groei&Bloei de financiën en hield deze goed op orde. Voor de landelijke Koninklijke Maatschappij Tuinbouw en Plantkunde vervulde hij meerdere bestuursfuncties en vertegenwoordigde hij rayon Gelderland-Zuid. Hij werkte voor de Stichting Landschapsbeheer Gelderland mee aan de ontwikkeling van twee Wageningse klompenpaden inclusief het onderhoud. Naast deze klompenpaden droeg hij bij aan de totstandkoming van diverse andere paden. De heer Beuving was jarenlang voorzitter van Schildklierstichting Nederland regio Gelderland. Voor de Vriendenkring Drente Wageningen was en is hij nog steeds zeer actief. Onder andere als penningmeester.

De uitreiking vond plaats in de Grote Kerk op de Markt van Wageningen, met inachtneming van de coronamaatregelen.

Het bestuur van G&B Wageningen feliciteert Jan en Marchje van harte met deze welverdiende onderscheidingen.